tiistai 22. huhtikuuta 2014

Pohjoistuuli on nyt poissa ja minä voin elää.

Linnut ovat lentäneet tytön harteilta
Ne ovat jättäneet tyhjän aukon, hyvän olon
Se tuntuu niin tyhjältä ja pahalta kun ei satukkaan
Kipu on vain pelkkää unelmaa
Linnut katsovat kaukaa pohjoisesta
Kylmä tuuli tahtoo tuoda ne takaisin
Tuuli tuulee vaan väärään suuntaan
Minä saan hengittää, hengitys on kevyt, vaikka hieman ahdistunut
Katson pohjoiseen
Sinne kylmän jäämeren taa
Siellä on jotain kaunista, vaikka tää oli kaukokatseista
Jää ei sula siellä koskaan
Se jäädyttää sydämeni, minut vasten kylmää lunta
Minä tykkään olla siinä, jäässä, hukassa, yksinäisenä
Jää muovaa päähäni kruunun
Jääkuningatarta sä et voi sulattaa, ehjäksi et sitä saa
Se on pelkkää unelmaa
Tyttö ei tahdo lämpimään, hyvä olo tappaa sen vielä
Se sulattaa jäisen sydämen, jota kukaan ei saa omistaa
Lämpö osuu luihin, sydän alkaa sulaa
Mä kaipaan pohjoisen tuuliin
Sinne missä kukaan ei voi satuttaa
Kylmä ei palaa pitkään aikaan
Ei pohjoista voi unohtaa, sitä voi vaan rakastaa
Tyttö rakasti niin, että muuttui jääkuningattareksi
Ja nyt se katoaa läpimään kevät säähän
Tyttö hymyilee samalla kun haalenee
Kipu häviää pohjoiseen
Ja minä kiedon sen äkkiä sydämeeni uudelleen

Pohjoistuuli liikuttaa tytön hiuksia ja tyttö on kadonnut
Tuuli muistuttaa kylmästä ja tuskasta
Nyt mä olen vapaa taas hetken kunnes tuuli palaa ja iskee kyyneleet silmiin
Pohjoistuuli jota rakastan
Ja se rakastaa mua, kun se saapuu mun luo uudestaan
Nyt se lähti takaisin pohjoiseen ja jätti mut yksin
Nyt seuranani on vaan etelätuuli, joka kertoo mulle miltä tuntuu kun ei satu
Ja minä hymyilen sille kuin aurinko samalla kun se puhaltaa hiukset silmilleni
Minä jään siihen katsomaan kohti etelää
Katsomaan toivoani, elämääni, jota osaan taas elää

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti