maanantai 14. huhtikuuta 2014

Vaikka veden alle tahtoisin jäädä.

Mä kävelen tällä maalla, vaikka kaipaan kotiin
Tämä on mulle vieras maa
Mun kotini oli meri
Kauniit laineet, jotka vie vedenprinsessaa kohti syvyyksiä
Vieraalla maalla sattuu kävellä, kipu on kovempaa
Minä olen tottunut kipuun, käsitän sen jo kodiksi
Tytön silmissä näet meren aallot, syvyyden sinet
Se tuli tänne jäädäkseen, kun ei muuta saanut valita
Tyttö jostain meren syvyyksistä
Se kaipaa kotiin, syvälle pohjaan josta sitä ei löydetä
Siellä on turva tunteilta ja ajatuksilta
Sinne kuolema ei löydä enää tietään
Tyttö tahtoo olla vedenprinsessa
Kaunis, hento, haavoittumaton
Se tahtoo elää, mutta ei täällä
Tää on sille vaan vieras maa, satuttava maaperä
Yksikin pieni sana voi vetää sut syvyyteen
Yksikin lause ja voit unohtaa miten uidaan
Vedenpinnan alla on kauniimpaa, vaikka et avaa silmiäsi
Mä sukellan syvyyteen
Mä en enää tahdokkaan nousta
Mutta mä nousen silti
Mä kävelen jokaisen askeleen vaikka sattuu
Vaikka veden alle tahtoisin jäädä
Vaikka olisi niin paljon helpompaa luovuttaa
Mä en silti luovuta
Mä jään vieraalle maalle
Ja jonain päivänä teen siitä kodin
Ja nää kuolemanääriviivat häviää
Vielä jonain päivänä
Mä toivon niin

Meri jää ilman minua
Minä itken vain kyyneleeni mereen
Se saa vain sen osan minusta
Haaveisiini jää vain vedenprinsessa, josta voin kertoa iltasatuja
Ja meri jää odottamaan ikuisesti
Mutta mä en palaa enää
Enkä anna kuoleman viedä mua pois
Jättäispä se vaan mut rauhaan

2 kommenttia:

  1. Kiitos kun saavuit Susipiiloon, lämpimästi tervetuloa :)

    Sinulla on myös kauniita tekstejä, Perhostyttö.
    Haluan lukea niitä jatkossakin.

    VastaaPoista