sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

Aurinkotyttö varjopuolelta.

Katseellaan tyttö tavoittaa aurinkoa juuri noussutta
Se on noussut taas vuoteeltaan niin kuin olen minäkin
Valitettavasti vieläkin elossa, vaiko onko se hyvä asia, sitä en tiedä
Aurinkotyttö jossain odottaa taas vastausta, jota ei ehkä tulekkaan
Se on kokenut lämmön, mutta myös kylmyyden
Se on särkynyt, mutta pysynyt silti ehjänä kaikesta huolimatta
Aurinkotyttö hymyilee, mutta vain puolittain
Se nauraa joka jutulle, vaikka se ei olisi edes hauska
Se näyttää ettei siihen satu enää yhtään, vaikka se on valhe
Tyttö kulkee auringonpuolta taas, vaikka varjoja tahtoo tavoittaa
Ne tahtoo tehdä tytöstä pimeänlapsen, ne tahtoo ottaa kuoleman suojaan
Mutta aurinkotyttö ei suostu, sen täytyy olla vahva
Vahvempi kun  nuo varjot, jotka houkuttelee syvälle pimeään
Siellä syvällä pimeässä olisi kaunista kuin synkässä korpimetsässä
Sinne mä tahdon, mutta en mene, en tahdo jättää muita yksin tänne valoon
Mä taistelen olosta valonlapsena
Aurigonsäteet täyttää mun kasvot ja mä olen melkein iloinen
Pimeys ei silti lakkaa huutamasta mun nimeä
Se ei luovuta, se tahtoo mut kuolleena luokseen
Mutta mä taistelen siihen viimeiseen hetkeen kunnes en enää hengitä
Eikä se hetki ole vielä, mä en saa päättää sitä
Pimeys huutaa pimeydenlastaan, minua, mutta mä leikin etten kuule sitä
Mä suljen silmät kaikelta pahalta, ehkä sitä ei pian olekkaan
Aurinkotyttö katsoo jonnekkin kaukaisuuteen
Siellä on elämä, jota haluan elää
Se on vielä kaukana, mutta se on siellä
Mä nään jo sen elämän, en vain ylety siihen
Ehkö jonain päivänä mä olen taas oma itseni ja osaan elää
Aurinkotytön elämää ja hymyillen katsoa tulevaa kesää

Aurinkotyttö on vielä heikko, se näkee loppunsa koittavan
Se näkee kuinka pimeys tulee ja syö kaiken valon
Se kokee kuinka joku tulee taas ja rikkoo paloiksi kokonaan
Se huomaa kuinka kaikki epäonnistuu ja kuinka taas maahan putoaa
Silti tyttö taistelee jokaisesta elinpäivästään
Uskoen parempaan huomiseen ja siihen, että kaikki vielä järjestyy
Mä toivon, että joku vois luvata mulle, että mä selviän
Epävarmuuden rajalta mä katson vieläkin tätä maailmaa
Se on hauras ja hento, niin vieraan oloinen
Silti mä elän sitä ja joku päivä siitä tulee vahva ja minun kotini

2 kommenttia:

  1. Ei se netin välityksellä ole sama asia saati yhtä tehokasta kuin kasvokkain sanottuna, mutta voin silti tätä kautta sanoa, että oon varma siitä että sä selviät.

    On parempi kuin hyvä asia että olet elossa!<3

    VastaaPoista